Kasvihuoneen kevättoimet -kurssi alkoi ja kasiluokkalaiset puuhailivat ensimmäisellä kerralla mm. banaanin ja viiniköynnöksen parissa. Kasvualustaan lisättiin myös kalkkia ja Aaltosen Tapanin lahjoittama palmu istutettiin.
Elokuussa 2013 aloitti toimintansa Mankolan koulu Jyväskylässä. Koulun yhteydessä on kasvihuone työ- ja opetustiloineen. Siellä ala- ja yläkouluikäiset voivat käytännössä laittaa kätensä multaan ja nähdä kasvun ihmeen. Blogissa kerrotaan koulukasvihuoneen tarinaa aivan alusta alkaen. Kuvin ja tekstein lukija pääsee seuraamaan, millaista käytännön ympäristökasvatustyötä tiloissa ja sen ympäristössä tehdään.
lauantai 26. maaliskuuta 2016
Kevätkuulumisia
Kasvihuoneen kasvit ovat heränneet eloon ja kukat kukkivat kauniisti. Lämpimämpien kelien myötä ne tarvitsevat ahkeraa kastelua.
Siementen kylväminen on alkanut. Osasta on kasvanut jo isoja taimia.
Linnut ja kalat voivat hyvin.
Annika Heikkinen on ottanut kaikki kuvat.
Hyvää pääsiäistä!
lauantai 19. maaliskuuta 2016
Pönttötalkoot
Teimme kerhoporukalla luonnonlinnuille koteja Palokan koululla. Kiitos järjestelyistä Mirkalle ja Markulle sekä ahkerille talkoolaisille. Pönttöjä syntyi lähes 50 kappaletta, hyvä me!
perjantai 18. maaliskuuta 2016
torstai 17. maaliskuuta 2016
Tipunen
Aamutuimaan syntyi vihdoin pikku "Vladimir" (sukupuolesta tosin ei ole tietoa). Korhosen Noa oli ensimmäisiä kuvamassa, alla hänen otoksiaan. Koulun facesivuilta löytyy myös Maritan ottama pätkä kuoriutumisesta.
keskiviikko 16. maaliskuuta 2016
Kuoriutuminen on alkanut!!
Periscopessa voi seurata livenä jännitysnäytelmää nimeltä "Joko kohta kuoriutuu?" Jos kaikki menee hyvin saatte huomenna kuvia tipuista vm. 2016.
maanantai 7. maaliskuuta 2016
Kastelupuuhissa
Talvilomalla hoidimme lasten kanssa muutamana päivänä kasvihuoneen linnut ja kastelimme pikkutaimet. Samalla tuli sumutettua myös clivia, joka selvästi viihtyy talvipuutarhassa, kukkavanojen määrä lisääntyy vuosi vuodelta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




















